Reynaert wijn- en biergilde forum Reynaert wijn- en biergilde forum
Forum van Reynaert Gilde uit Lokeren
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Aankoop hop dewelke niet wordt verkocht door Gilde

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Reynaert wijn- en biergilde forum -> Vraag en antwoord voor onze bierbrouwers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
miketrevor
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2012
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 16-01-2012 19:22:01    Onderwerp: Aankoop hop dewelke niet wordt verkocht door Gilde Reageren met citaat

Beste,
Ik zou graag nog eens Goldings aromahop gebruiken in bepaalde bieren, kan iemand me zeggen waar de dicht bijzijnde winkel is waar je dit kunt kopen. Niet bij brouwland aub, dat is nu te ver voor wat hop.
Gisteren ook de vraag gekregen in de Gilde om bepaalde hoppen, die niet beschikbaar zijn samen met enkele personen aan te kopen tegen het volgende brouwseizoen bijvoorbeeld. Zodoende kunnen we wat experimenteren om een nieuw biertje samen te stellen.
Graag wat reaktie.

Interessante link over hop: http://www.creactiv.be/hop/

Mike,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ronnie
Gebruiker


Geregistreerd op: 20 Jan 2012
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 20-01-2012 11:16:15    Onderwerp: hop Reageren met citaat

Sigrid, (Mike)
Brouwland werkt ook met verdelers. Die vindt je op hun website.
Zo haal ik m'n andere hopsoorten bij de drankenhandel de Hopduvel op de Coupure in Gent. (ik ga vaak met bus + tram).
Ik vermoed dat Aveve Dendermonde ook een dealer is. Die verdelers hebben maar een kleine voorraad of meestal niet wat je zoekt.
Best is ten laatste op donderdag vóór 11 uur een mail sturen naar de verdeler met je benodigdheden. De Brouwland camionette komt meestal op vrijdagnamiddag bij de Hopduvel. Je kan het dan op zaterdag afhalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
miketrevor
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2012
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 20-01-2012 22:00:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronnie,
Dat is wel interessant, dus bestelling doorgeven aan de hopduvel en klaar is kees.
Ik ga binnenkort eens een recept van je lijst proberen, heb nu toch tijd voor een samenstelling wegens mijn elleboog.

Sigrid,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Renev
Gebruiker


Geregistreerd op: 21 Jan 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 21-01-2012 17:44:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Sigrid
ik ben daar ook al geweest in den opduvel in gent
ook veel verschillende dranken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ronnie
Gebruiker


Geregistreerd op: 20 Jan 2012
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 21-01-2012 18:03:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Yep, madam kent me al goed Embarassed Laughing en 't is een heel vriendelijke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
miketrevor
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2012
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 21-01-2012 18:47:50    Onderwerp: Reageren met citaat

we kunnen dan via jou bestellen hé ronnie, dan kun je nog eens langs gaan ! Embarassed Rolling Eyes Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
eddy
Gebruiker


Geregistreerd op: 17 Jan 2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 15-02-2012 13:00:26    Onderwerp: Reageren met citaat

in nederland is er een nieuwe webwinkel die verschillende merken gist verkoop waaronder danstar zelf wijngisten ook verschillende soorten hop
een andere leverancier voor samenaankoop van gist en hop Question
http://www.brouwwereld.nl/index.php
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
miketrevor
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2012
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 15-02-2012 21:43:42    Onderwerp: Reageren met citaat

eddy schreef:
in nederland is er een nieuwe webwinkel die verschillende merken gist verkoop waaronder danstar zelf wijngisten ook verschillende soorten hop
een andere leverancier voor samenaankoop van gist en hop Question
http://www.brouwwereld.nl/index.php


Eddy,
Ik heb je link, aanklikbaar gemaakt.
Is wel ook een interessante site voor bestellingen waarvoor we niet in de gilde terecht kunnen. Heb eens de portokosten gevraagd voor Belgie !
Ik zal deze dan posten, indien ik mail terug krijg.
Groeten Mike (Sigrid),
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
miketrevor
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2012
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 04-04-2012 07:43:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Eddy,
Blijkbaar zouden we niks kunnen bestellen naar belgie toe, alhoewel ze me te verstaan geven indien een grote bestelling ze het wel eens zouden bekijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
eddy
Gebruiker


Geregistreerd op: 17 Jan 2012
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: 08-04-2012 18:19:09    Onderwerp: Reageren met citaat

miketrevor schreef:
Eddy,
Blijkbaar zouden we niks kunnen bestellen naar belgie toe, alhoewel ze me te verstaan geven indien een grote bestelling ze het wel eens zouden bekijken.

Beste collega
Als we een bestelling plaatsen is het aan ons of we de verzendkosten aanvaardbaar vinden of niet , bij ons in de gilde hebben we nederlandse collega's daar kan iets mee geregeld worden denk ik;
Wat is een grote bestelling ? als er zijn voldoende kanditaten, de prijzen zijn redelijk gunstig .
ps.
In Axel is een verdeler van brouwland en is dichterbij dan Gent en de bediening is Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
miketrevor
Site Admin
Site Admin


Geregistreerd op: 13 Jan 2012
Berichten: 56

BerichtGeplaatst: 09-04-2012 09:27:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Eddy,
Ja, we kunnen daar wel iets mee doen, maar zal voor het volgend brouwseizoen zijn. Ik heb wel een adres net over de grens bij familie en dat is een dorp naast zelzate, is 5 minuten van mijn werk, kan daar mijn bestelling ook laten leveren. Heb vorige week bestelling geplaatst bij brouwland, kosten pakket 7,5 euro maar maandagmorgen besteld en donderdag verstuurd van brouwland en vrijdag gekregen, is wel een tijdje onder de baan voor 2 zakjes vloeibare gist en 2 korrelgisten en 1 zakje kroonkurken (wit), vind dat laatste mooi voor onze Weizen.
Groeten Sigrid.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Reynaert wijn- en biergilde forum -> Vraag en antwoord voor onze bierbrouwers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum